De Gemeente Rotterdam, lanceerde vandaag de door Bijl PR en Vuurrood bedachte campagne ‘Pikpraat van straat’ tegen seksuele straatintimidatie in Rotterdam. Deze campagne biedt vrouwen de mogelijkheid om via de zogenaamde StopApp te melden als ze seksueel geïntimideerd worden. De gemeente gebruikt meldingen om daders te lokaliseren, actief aan te spreken en in een later stadium te beboeten. De campagne is vanaf vandaag te zien in de Rotterdamse straten, te vinden op sociale media en in horecagelegenheden in Rotterdam.

Resultaat
Samen met Vuurrood bedacht Bijl PR de strategie en concept. Er werd een idee ontwikkeld en de StopApp werd gebouwd. Naam en vorm werden gecreëerd en door vertaald in posters, social media en online advertenties. Op de dag van lancering kreeg de campagne enorm veel media-aandacht van onder andere NOS, RTL Nieuws, Hart van Nederland, NU.nl, Algemeen Dagblad, de Telegraaf, PowNed, RTV Rijnmond, Open Rotterdam.

In de komende maanden krijgt de campagne een vervolg.